Telefonos interjú

Jelentkeztem egy ügyfélszolgálati munkára, ahonnan hamarosan vissza is hívtak, kérdeztek pár dolgot és megegyeztünk még egy telefonos időpontban egy HR-essel, így kivételesen volt lehetőségem felkészülni a dologra, ráadásul ez a kedves csaj küldött még kérdéseket is, amik felmerülhetnek, úgyhogy kidolgoztam őket (angolul és magyarul is). Kifejezetten ehhez a munkához illeszkednek, úgyhogy legfeljebb más ügyfélszolgálatnál lehetne használni sajnos.

Na, fel is hívott a HR-es a megbeszélt időpontban, persze egyből egy olyan kérdéssel indított, amire nem voltam felkészülve (mi volt a legnagyobb kihívást jelentő feladat), úgyhogy elkövettem egy jó nagy hibát, hogy őszintén válaszoltam, és annak a feladatnak bizony az égvilágon semmi köze nem volt az ügyfélszolgálathoz. Bár szerintem az illető eset a találékonyságomat bizonyította, de hát úgy tűnik, nem várható el egy HR-estől, hogy ezt úgy észrevegye...

Most már persze késő okosnak lenni, de azért gondolatkísérletként... Szóval mi lehet a legnagyobb kihívás, amivel az ember ügyfélszolgálatosként szembesül? Nyilván valami problémás vásárló, esetleg egy lefagyott rendszerrel kombinálva (ilyen eset amúgy tényleg megtörtént egyszer, sok-sok éve, de hát az sehol se volt a legnagyobb kihívástól, főleg mivel abból állt az egész, hogy vártam, közben meg a vásárló toporzékolt.)

Utána faggatott is még, hogy miért nem próbálok inkább azon a másik területen elhelyezkedni, miért nem megyek egyetemre (öö), és hogy azért felírja az adataimat, hátha befut egyszer egy olyan típusú munka hozzájuk. Igazából ezt beszélgetés közben kedvesnek gondoltam, aztán rájöttem, hogy lerázós szöveggel van dolgom, sőt, azzal is szembesültem, hogy az egész erre ment ki, én meg jól belesétáltam a csapdába. Szóval végülis ügyes volt, mert azzal az érzéssel tettem le a telefont, hogy "de jó fej", aztán ahogy átismételtem magamban az egészet, akkor jöttem rá, hogy át lettem verve.

Na mindegy, levontam a tanulságot. A legnagyobb kihívást jelentő feladat, meg amúgy nagyjából bármi, amit kérdeznek, csakis az adott munkakörrel lehet kapcsolatos, bármennyire is szánalmasan hangzik az egész. A személyiségedet, valódi erősségeidet figyelmen kívül hagyva próbálnak belepasszírozni abba a skatulyába, illetve igazából te magadnak kell belepasszírozni magad.

Jó kérdés, hogy ebbe a hobbi is beletartozik-e. Végülis mi lehet egy jó ügyfélszolgálatosnak a hobbija? Viszályokat csitít el a családban, kezeli a panaszaikat? Vagy üres óráiban kitalált szituációkat játszik el a vásárlókkal? A szerepjátékos szexet már ne is említsük, pedig az biztosan megenyhíteni a kíméletlen HR-esek szívét.