Elutasítás

Amikor arra panaszkodom, hogy elutasítottak valahonnan, általában egyből azzal jön mindenki: örüljek, hogy egyáltalán válaszoltak. Én nem örülök, mert szerintem ennek alapnak kellene lennie, főleg, hogy ezek az üzenetek is csak automatán generálódnak, egyetlen gombot kell csak megnyomni. Szerintem egy gomb megnyomása még 200 jelentkező esetén se annyira nagy meló.

Tegnapelőtt kaptam egy elutasító üzenetet. Az álláslehetőséget szokatlan módon a Facebookon találtam meg, a saját oldalukra vitt, ahol már a jelentkezéskor volt egy kis teszt, és bemutatkozás, szóval eltöltöttem vele egy fél órát, igyekeztem igényesen válaszolni a kérdésekre és a tesztet is körültekintően oldottam meg.

Rövid idő múlva jött az automata üzenet:

Ezen három szempont átgondolt mérlegelése alapján most úgy döntöttünk, hogy nem téged választunk a megpályázott pozícióba.

A jelentkezési anyagok egy-egy része és a személyes benyomások alapján sokszor nagyon sajnáljuk, hogy így alakult, mindazonáltal összességében igyekszünk minden helyzetben mindkét fél számára racionális döntést hozni.

Szóval ők szuper átgondoltan, pár nap alatt mérlegelték meg minden, de utána arra már nem tellett, hogy ne egy automata üzenetet küldjenek, hanem esetleg le is írják, hogy mi alapján hozták meg ezt a baromi átgondolt (khmm...) döntést. Legalább ne etetnének azzal, hogy itt komoly szempontok voltak.

Persze tudom, hogy ez már tényleg álomvilág, de annak idején pl. kaptam egy részletes (majdnem egy A4 -es oldalra jött ki) értékelést, hogy mivel voltak gondok a jelentkezésemnél. Ha én rászántam fél órát a jelentkezésemre, akkor az az illető, aki ezt átfutotta, talán pár mondatot odaböföghetett volna, hogy mi nem tetszett.

Egyébként meg jelen pillanatban az elutasítások inkább csak lelomboznak, mert amúgy is teljesen reménytelennek érzem az egészet. De ez csak én vagyok, kisebbségben, és ha egy olyan állásról van szó, ahol már volt interjú, tesztfeladat, akkor én is elvárom, hogy legyen válasz.

Ebben a világban, amikor a cégek publikus megjelenése annyira rohadt fontos, akkor miért nem gondolják azt, hogy ezzel a részével is foglalkozni kellene? Nem fest rossz képet egy cégről az, hogy válasz nélkül hagyják a jelentkezők nagy részét?

Persze, hogy nem fest, mert ugye ez a publikus megjelenés soha nem az egyének szintjén jelenik meg. Ha beküldöd a véleményed a Nestlé-nek, hogy undorító lett a gabonapehely a legutóbbi receptváltás óta, akkor is csak egy automata üzenetet fogsz kapni, hogy köszi a véleményt, de valójában soha senki nem fogja azt elolvasni, feljebb juttatni meg végképp nem.

Na, ez messzire vezet, és elég szomorú téma, úgyhogy itt abba is hagyom az elmélkedést.