WorkDay

Teljesen kivagyok most már. Több olyan hirdetésre is jelentkeztem, ami ezen a Workday nevű förmedvényen keresztül próbálta megoldani a felvételt, feltételezem azért, hogy megkönnyítsék a saját dolgukat. Én egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy megkönnyítették*, de lelkük rajta, én meg hiába töltögetem itt ezeket a szarokat, úgyis ki leszek szűrve automatikusan.

Szóval, első eset, eldöntöttem, hogy jelentkezem egy munkára, megírtam szépen a motivációs levelet, mert azt úgy illik. Egy bő 20-30 percet elcsesztem vele. Aztán látom, hogy hiába van meg minden a CV-ben, újra át kell nézni mindent, mert hát... Persze nagyrészt kiszedi a kellő infókat belőle, de azért rettenetesen hibás, nekem a munkaköri leírásba belekerült a jogosítvány is... Ezeket ki kell javítani, aztán megyek tovább és whoops, már jelentkeztem is, anélkül, hogy bárhova feltöltöttem volna a motivációs levelet. (Utána átnéztem, hogy nem én rontottam-e el valamit, de nem, az egész jelentkezéshez csak 1 darab fájlt lehet csatolni.)

Ma meg ugyanez a csoda fogadott, mondom jó, megpróbálom nem felhúzni magam rajta, különben sose lesz állásom. (Bár a jelek szerint amúgy sem lesz.) Szépen kitöltögetem, aztán jön az iskolai végzettség, a szakot csak legördülőből lehet kiválasztani, te nem írhatsz be semmit. (Próbáltam, még mielőtt valaki beleköt.) Csakhogy a legördülőben csak A-tól C-ig vannak a szakok... A többi valahogy kimaradt. Üresen hagytam.

Kíváncsi leszek, mikor tűnik fel a sok HR-esnek, hogy miért van mindenféle hülyeség odaírva a munkaköri leírásokhoz, vagy hogy miért nincs sok embernél kiválasztva a szak, ahol tanultak. És még ki tudja, mennyi egyedi eset van, meg mennyi lesz még nekem... Már legszívesebben tényleg nem jelentkeznék ilyen idiótaságokon keresztül, de NAGYON kevés munka van, ami megfelel nekem és én is megfelelek a kritériumoknak, úgyhogy...

*Úgy képzelem, hogy valami stratégiai menedzser kitalálta, hogy ez milyen jó lesz így, mert a HR-eseknek megspórol egy csomó munkát, ami által még többet tudnak dolgozni. (Igen, értem az üzleti logikát, csak magyarra fordítom, azért hangzik ennyire nevetségesen abszurdan - ebben élünk.) Végeredményben a stratégiai menedzserigazgató felvesz egy szép bónuszt, hogy ezt mennyire jól megoldotta, a HR-esek szívnak, a jelentkezők szívnak, a dolog el van intézve.