Interjú megint

Tegnap voltam egy interjún, és meg kell mondanom, ez volt eddig a legfurább, bár egy részem érteni véli, hogy miért.

Egyrészt nem kérdeztek rólam semmit, bár az önéletrajzom és az üzenetem ott volt kinyomtatva, ami azért kedves. Két dolgot kérdeztek összesen, az egyik a fizetési igényem, amit nem írtam bele, a másik, hogy milyen munkát keresek, ezt viszont kétszer is megkérdezték.

Persze fogalmam se volt, hogy milyen választ várnak, és másodikra már kezdtem frusztrált lenni. Aztán elmagyarázták, hogy miért kérdezték, magyarán, hogy mi lett volna a helyes válasz, utána meg úgy éreztem, hogy megpróbálnak lebeszélni a munkáról. Lehet, hogy nem voltam szimpatikus, vagy az is lehet, hogy ez valami taktika, megpróbálnak elbizonytalanítani, ilyesmi.

Egy kicsit sikerült is, és félek, hogy ezt látták rajtam, bár végig pörögtek a fogaskerekek az agyamban, és a végére úgy voltam vele, hogy oké, persze, miért is ne próbálnám meg?

Arról volt szó, hogy sok időre el kellene magam kötelezni emellett, mert sok idő lenne, amíg megtanulnám, és addig nem tudnék azzal foglalkozni, ami tényleg érdekel. Ez volt az, ami egy pillanatra megrekedt a fejemben, de aztán rájöttem, hogy más esélyem úgyse nagyon van, ha nem vesznek ide fel, akkor valami teljesen értelmetlen irodai rabszolgamunkát fogok végezni jó eséllyel, ahhoz képest meg ez a munka fényévekkel közelebb van az érdeklődési körömhöz.

A másik, ami miatt még fura volt, hogy bent volt valamiféle menedzser is a HR-esen kívül, aki meglehetősen szexistának tűnt (belevágott a szavunkba, meg volt pár megszólalása is, ami erre engedett következtetni), de az még hagyján, megszoktuk. Viszont egész végig olyan érzésem volt, hogy nem is érti, miről beszél. CSS helyett SSC-t mondott, Javascript helyett meg Javat.

Szerintem nem fognak felvenni, egyrészt azért, mert semmi meggyőző nem volt bennem, nem is lehetett volna a kérdések hiánya miatt, meg mert talán bizonytalannak tűntem, harmadrészt meg azért, mert azt azért megmondták, hogy a jelentkezők nagy része férfi volt.

A hét végéig választ ígértek, úgyhogy ezt szerdán teszem ki, biztosan meglesz addig az eredmény.