Önéletrajz dilemmák

Eddig is sokat nézegettem álláskereséssel, karrierrel kapcsolatos oldalakat, információkat, és ma is a kezembe akadt egy. Lelkesen el is olvastam, de nagyjából ugyanazok szerepeltek benne, amiket eddig is hallottam, és sajnos nekem nem igazán hasznos.

Egyrészt ugye itt van, hogy írd le, milyen eredményeket értél el az adott cégnél, akár számszerűsítve. Hány embernek olyan a munkája, hogy számszerűsített eredményei vannak? Ez maximum a különféle menedzserekre igaz, szerintem az emberek talán 10%-a tud ilyeneket felsorolni, és van még 10-15, aki nyögvenyelősen ki tud találni valamit, azt is kamu számokkal.

Ugyanúgy írják, hogy állásra kell szabni a CV-t, és én nagyon szívesen gyártok digitális szemetet, de nem teljesen egyértelmű, hogy hogyan. Oké, fel kell sorakoztatni azokat a tulajdonságaidat, amik pont ahhoz a munkához kellenek, de hol? Nálam nincs  "tulajdonságok" rész. Esetleg az eddigi munkáimhoz tudnám beilleszteni valahogyan.

Itt tennék egy rövid kitérőt, szinte biztos vagyok benne, hogy ennek úgy kellene működnie egyébként, hogy tényleg csak 1 db önéletrajzod van (vagy max 2-3), és az állásokhoz írsz különböző motivációs leveleket. Legalábbis egy normális, nem ennyire törtető szar világban, mint ez.

Olvastam még a funkcionális önéletrajzról, ami tetszett, de azért ez is felvet pár kérdést. Ugye ez egy olyan önéletrajz, ahol nem a szakmai előmeneteled van leírva, hanem a tulajdonságaid, tudásod csoportosítva, évszámok, cégek nélkül. Azt írják, azoknak jó lehet, akiknek lyuk van az önéletrajzában, de valószínűleg az interjún sokkal durvábban belekérdeznek, szóval akkor tulajdonképpen mi értelme?